Adsup gick från 12 klick till 1000+ klick i månaden

Under ett års samarbete med Vexxa har Adsup sett en betydande ökning av organisk trafik, synlighet i relevanta sökresultat och inkommande leads till sin webbplats.
Before
After

48 nya sökord i topp 10

Adsup sökord i topp 10

Klickfrekvensen ökade med 300%

Totalt 356 000 exponeringar i sökresultat sedan start

Om projektet
Adsup ville nå ut till sina kunder tidigare i köpresan, bygga förtroende hos målgruppen, driva in mer kvalificerad trafik till webbplatsen och generera fler leads. För att uppnå dessa mål tog Adsup kontakt med Vexxa och samarbetet inleddes augusti 2022.

Vår roll

  • Sökmotoroptimering
  • Contentmarknadsföring
  • Digital Strategi
Resultat
Grafen ger en visuell representation av utvecklingen av Adsups webbplats på Google sedan starten av samarbetet med Vexxa.
Den blå linjen i grafen representerar antalet klick som Adsup mottagit från Google's sökresultat. Klick är en indikator på hur många användare som har besökt webbplatsen genom att klicka på länkar som visats i sökresultaten.

Den lila linjen i grafen representerar antalet exponeringar, vilket innebär hur många gånger Adsups webbplats har visats i Google's sökresultat. Varje gång webbplatsens länk visas i sökresultaten räknas som en exponering, oavsett om användaren klickar på den eller inte.
Kommentar från Adsup
Vexxa har varit vår hemliga vapen när det kommer till att boosta vår närvaro i Google. Inte bara har våra SEO-resultat gått genom taket, våra blogginlägg har också bidragit till att genererar nya affärer. Vi är mycket nöjda med resultaten av vårt samarbete med Vexxa och ser fram emot ett fortsatt samarbete.
Christopher Skagen, marknadschef på Adsup
Christopher Skagen
Marknadschef på Adsup
Vi är oerhört glada över att ha Vexxa som vår partner. Vexxa-teamet har varit lyhörda och samarbetsvilliga genom hela projektet. De har visat en stark förståelse för vårt affärsområde, erbjudande och målgrupp, vilket har resulterat i att vi har ökat vår synlighet och trovärdighet hos potentiella kunder.
Andreas Rudholm, VD på Adsup
Andreas Rudholm
VD på Adsup
Hur vi gjorde
Vexxa levererade en helhetslösning som omfattade både strategi och implementation av både teknisk och innehållsbaserad optimering av Adsup's webbplats. Inför samarbetet mellan Adsup och Vexxa genomfördes ett grundligt förarbete som inkluderade följande steg:
Vexxa utvecklar Adsup blogg inom sociala medier, rekrytering och annonsering. Ökar organisk trafik med 11 till 610 besökare i månaden.

👉 SEO-audit för att identifiera förbättringsåtgärder.

👉 Analys av konkurrenternas styrkor och svagheter.

👉 Sökordsanalys för att välja rätt sökord.

👉 Framtagning av en långsiktig SEO-strategi.

👉 Utformning av innehållsstrategi.

👉 Optimering av befintligt innehåll.

👉 Nischspecifikt Innehåll.

👉 Regelbunden publicering.

Om Adsup
Adsup grundades år 2016 i Göteborg med visionen att förenkla och accelerera företags rekryteringsprocess med hjälp av employer branding och riktad annonsering i sociala medier. Adsup hjälper idag hundratals arbetsgivare att hitta och nå ut till rätt kandidater.
👉 Adsup's hemsida

Vill du också synas högre i sökresultaten?

Vi är tillgängliga vardagar mellan 08-17.

Vi svarar alltid så fort vi kan.
Godkännande

© 2023 Vexxa AB - Alla rättigheter förbehållna.